Just Around Midnight copertina

Just Around Midnight

Rock and Roll and the Racial Imagination

Anteprima
Iscriviti ora Iscriviti ora
Offerta valida fino alle 23.59 del 12 dicembre 2025.
Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Puoi cancellare ogni mese
Risparmio di più del 90% nei primi 3 mesi.
Ascolto illimitato della nostra selezione in continua crescita di migliaia di audiolibri, podcast e Audible Original.
Nessun impegno. Puoi cancellare ogni mese.
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione.
Ascolta senza limiti migliaia di audiolibri, podcast e serie originali
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione
9,99 € al mese. Puoi cancellare ogni mese.

Just Around Midnight

Di: Jack Hamilton
Letto da: Ron Butler
Iscriviti ora Iscriviti ora

3 mesi a soli 0,99 €/mese, dopodiché 9,99 €/mese. Possibilità di disdire ogni mese. Offerta valida fino al 12 dicembre 2025 alle 23.59.

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.

Acquista ora a 24,95 €

Acquista ora a 24,95 €

3 mesi a soli 0,99 €/mese Offerta valida fino al 12 dicembre 2025. 3 mesi a soli 0,99 €/mese, dopodiché 9,99 €/mese. Si applicano termini e condizioni. Approfitta dell'offerta

A proposito di questo titolo

Rooted in rhythm-and-blues pioneered by black musicians, 1950s rock and roll was racially inclusive and attracted listeners and performers across the color line. In the 1960s, however, rock and roll gave way to rock: a new musical ideal regarded as more serious, more artistic-and the province of white musicians. Decoding the racial discourses that have distorted standard histories of rock music, Jack Hamilton underscores how ideas of "authenticity" have blinded us to rock's inextricably interracial artistic enterprise.

According to the standard storyline, the authentic white musician was guided by an individual creative vision, whereas black musicians were deemed authentic only when they stayed true to black tradition. Serious rock became white because only white musicians could be original without being accused of betraying their race. Juxtaposing Sam Cooke and Bob Dylan, Aretha Franklin and Janis Joplin, Jimi Hendrix and the Rolling Stones, and many others, Hamilton challenges the racial categories that oversimplified the sixties revolution and provides a deeper appreciation of the twists and turns that kept the music alive.

©2016 The President and Fellows of Harvard College (P)2017 Tantor
Americhe Musica Scienze sociali Stati Uniti Storia e critica
Ancora nessuna recensione