Categorie

Affari Internazionali

319 risultati
Ordina per
    • Harvard Business Review, December 2011

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 1 ora e 30 min
    • Highlights
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    "When Rivals Merge, Think Before You Follow Suit" by Thomas Keil and Tomi Laamanen. "First, Let’s Fire All the Managers" by Gary Hamel. "The Power of Collective Ambition" by Douglas A. Ready and Emily Truelove. "The Ordinary Heroes of the Taj" by Rohit Deshpande and Anjali Raina.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Strategy: The Uniqueness Challenge (Harvard Business Review)

    • Di: Todd Zenger
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 16 min
    • Versione integrale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Todd Zenger, a professor of business strategy at Washington University in St. Louis’s Olin Business School, writes about how promising corporate blueprints are often hard to understand – and too few market analysts are willing to make the effort.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • The Innovators DNA (Harvard Business Review)

    • Di: Jeffrey H. Dyer, Hal B. Gregerson, Clayton M. Christensen
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 24 min
    • Versione integrale
    • Totali
      4 out of 5 stars 1
    • Interpretazione
      4 out of 5 stars 1
    • Storia
      5 out of 5 stars 1

    The five "discovery skills" that separate true innovators from the rest of us.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Harvard Business Review, December 2010

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 1 ora e 22 min
    • Highlights
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    "Why You Aren't Buying Venezuelan Chocolate" by Rohit Deshpande. "Branding in the Digital Age: You're Spending Your Money in All the Wrong Places" by David C. Edelman. "Robert S. McNamara and the Evolution of Modern Management" by Phil Rosenzweig. "China vs the World – Whose Technology Is It?" by Thomas M. Hout and Pankaj Ghemawat.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • 521: The Condensed May 2016 Issue

    • Di: Sarah Green, Amy Bernstein
    • Durata: 10 min
    • Versione originale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Amy Bernstein, editor of HBR, offers executive summaries of the major features.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Ferguson’s Formula (Harvard Business Review)

    • Di: Anita Elberse, Sir Alex Ferguson
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 29 min
    • Versione integrale
    • Totali
      5 out of 5 stars 1
    • Interpretazione
      4 out of 5 stars 1
    • Storia
      5 out of 5 stars 1

    Anita Elberse, the Lincoln Filene Professor of Business Administration at Harvard Business School, and Sir Alex Ferguson, recently retired manager of the British football club Manchester United, write about leadership lessons from one of the greatest coaches in sports.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Why Conglomerates Thrive (Outside the U. S.) (Harvard Business Review)

    • Di: J. Ramachandran, K. S. Manikandan, Anirvan Pant
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 27 min
    • Versione integrale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    J. Ramachandran, K. S. Manikandan, and Anirvan Pant, of the Indian Institute of Management, report on why business groups – which straddle numerous unrelated businesses – are flourishing in emerging markets.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Are You a High Potential? (Harvard Business Review)

    • Di: Douglas A. Ready, Jay A. Conger, Linda A. Hill
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 23 min
    • Versione integrale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Douglas A. Ready of the London Business School, Jay A. Conger of Claremont McKenna College, and Linda A. Hill of the Harvard Business School, explain how you can be the up-and-comer corporate leaders are looking for.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Harvard Business Review, May 2014

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 1 ora e 17 min
    • Highlights
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    "Beware the Next Big Thing" by Julian Birkinshaw; "How to Outsmart Activist Investors" by Bill George and Jay W. Lorsch; and "Managing the ‘Invisibles’" by Daniel Zweig.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • The Truth About Customer Experience (Harvard Business Review)

    • Di: Alex Rawson, Ewan Duncan, Conor Jones
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 23 min
    • Versione integrale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Alex Rawson and Ewan Duncan, partners in McKinsey’s Seattle office, and Conor Jones, a partner in its Dublin office, write about why it’s the customer’s end-to-end journey that is most important – not touchpoints.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • 492: China and the Biggest Startup You've Probably Never Heard of

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Sarah Green, Clay Shirky
    • Durata: 24 min
    • Versione originale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Clay Shirky talks about Xiaomi, the subject of his new book, Little Rice.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • 493: The Man Behind Siri Explains How to Start a Company

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Sarah Green, Norman Winarsky
    • Durata: 16 min
    • Versione originale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Norman Winarsky, coauthor of If You Really Want to Change the World, on ventures that scale.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Are You Solving the Right Problem? (Harvard Business Review)

    • Di: Dwayne Spradlin
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 29 min
    • Versione integrale
    • Totali
      4.5 out of 5 stars 2
    • Interpretazione
      5 out of 5 stars 2
    • Storia
      4.5 out of 5 stars 2

    A four-part process for defining problems in a way that invites innovative solutions.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • The Big Lie of Strategic Planning (Harvard Business Review)

    • Di: Roger L. Martin
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 19 min
    • Versione integrale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Roger L. Martin, a professor and the former dean at the University of Toronto’s Rotman School of Management, writes about how a detailed plan may be comforting, but it’s not a strategy.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • 490: The Condensed November 2015 Issue

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Sarah Green, Amy Bernstein
    • Durata: 15 min
    • Versione originale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Amy Bernstein, editor of HBR, offers executive summaries of the major features.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • How the Growth Outliers Do It (Harvard Business Review)

    • Di: Rita Gunther McGrath
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 19 min
    • Versione integrale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    The characteristics that enable a company to grow revenues by at least 5 percent year after year.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Harvard Business Review, July 2010

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 1 ora e 17 min
    • Highlights
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    "The VC Shakeout" by Joseph Ghalbouni and Dominique Rouzies. "No, Management Is Not a Profession " by Richard Barker. "Stop Trying to Delight Your Customers" by Matthew Dixon, Karen Freeman, and Nicholas Toman. "Are You Ignoring Trends That Could Shake Up Your Business?" by Elie Ofek and Luc Wathieu.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Harvard Business Review, March 2011

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 1 ora e 17 min
    • Highlights
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    "The Battle for China's Talent" by Conrad Schmidt. "Capitalism for the Long Term" by Dominic Barton. "A Step-by-Step Guide to Smart Business" by Eric T. Anderson and Duncan Simester. "Is the Bottom of the Pyramid Really for You?" by Ashish Karamchandani, Mike Kubzansky, and Nishant Lalwani.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • Harvard Business Review, September 2011

    • Di: Harvard Business Review
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 1 ora e 47 min
    • Highlights
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    "Why Your IT Project May Be Riskier Than You Think" by Bent Flyvbjerg and Alexander Budzier. "How to Solve the Cost Crisis in Health Care" by Robert S. Kaplan and Michael E. Porter. "The High Ambition Leader" by Russell Eisenstat and Tobias Fredberg. "Global Capitalism at Risk: What Are You Doing About It?" by Joseph L. Bower, Herman B. Leonard, and Lynn S. Paine.

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
    • How to Stop Customers from Fixating on Price

    • Di: Marco Bertini, Luc Wathieu
    • Letto da: Todd Mundt
    • Durata: 23 min
    • Versione integrale
    • Totali
      0 out of 5 stars 0
    • Interpretazione
      0 out of 5 stars 0
    • Storia
      0 out of 5 stars 0

    Marco Bertini, an assistant professor of marketing at London Business School, and Luc Wathieu, the associate dean of faculty at the European School of Management an Technology, write that – your best tool for getting people to see beyond price may be the price itself.

    This article was first published in the May 2010 issue of Harvard Business Review

    Vantaggi dell'abbonamento Vantaggi dell'abbonamento
    • Accedi ad un universo di contenuti audio, senza limiti d'ascolto.
    • Ascolta dove vuoi, quando vuoi, anche offline.
    • Dopo i primi 30 giorni gratis l’iscrizione si rinnova automaticamente a EUR 9,99 al mese.
    • Cancella la tua iscrizione in ogni momento.
Mostra Titoli per pagina