Community as Rebellion copertina

Community as Rebellion

A Syllabus for Surviving Academia as a Woman of Color

Anteprima
Iscriviti ora Iscriviti ora
Offerta valida fino alle 23.59 del 12 dicembre 2025.
Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Puoi cancellare ogni mese
Risparmio di più del 90% nei primi 3 mesi.
Ascolto illimitato della nostra selezione in continua crescita di migliaia di audiolibri, podcast e Audible Original.
Nessun impegno. Puoi cancellare ogni mese.
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione.
Ascolta senza limiti migliaia di audiolibri, podcast e serie originali
Disponibile su ogni dispositivo, anche senza connessione
9,99 € al mese. Puoi cancellare ogni mese.

Community as Rebellion

Di: Lorgia García Peña
Letto da: Lorgia García Peña
Iscriviti ora Iscriviti ora

3 mesi a soli 0,99 €/mese, dopodiché 9,99 €/mese. Possibilità di disdire ogni mese. Offerta valida fino al 12 dicembre 2025 alle 23.59.

Dopo 30 giorni (60 per i membri Prime), 9,99 €/mese. Cancella quando vuoi.

Acquista ora a 12,95 €

Acquista ora a 12,95 €

3 mesi a soli 0,99 €/mese Offerta valida fino al 12 dicembre 2025. 3 mesi a soli 0,99 €/mese, dopodiché 9,99 €/mese. Si applicano termini e condizioni. Approfitta dell'offerta

A proposito di questo titolo

Weaving personal narrative with political analysis, Community as Rebellion offers a meditation on creating liberatory spaces for students and faculty of color within academia. Much like other women scholars of color, Lorgia Garcia Peña has struggled against the colonizing, racializing, classist, and unequal structures that perpetuate systemic violence within universities. Through personal experiences and analytical reflections, the author invites listeners-in particular Black, Indigenous, Latinx, and Asian women-to engage in liberatory practices of boycott, abolition, and radical community-building to combat the academic world's tokenizing and exploitative structures.

Garcia Peña argues that the classroom is key to freedom-making in the university, urging teachers to consider activism and social justice as central to what she calls "teaching in freedom": a progressive form of collective learning that prioritizes the subjugated knowledge, silenced histories, and epistemologies from the Global South and Indigenous, Black, and brown communities. By teaching in and for freedom, we not only acknowledge the harm that the university has inflicted on our persons and our ways of knowing since its inception, but also create alternative ways to be, create, live, and succeed through our work.

©2022 Lorgia García Peña (P)2023 Tantor
Afroamericana America Latina Americhe Demografia specifica Scienze sociali Stati Uniti Studi afro-americani
Ancora nessuna recensione